Monday, June 24, 2013

Annoying thingy

Salam n hye! Ngeeeee ;)
Entry kali nih more pada luahan ati...
Yerr mungkin aku rasa sum of my fren da cross over my sabar limit..
First thingy yg aku nk bla bla bla kan adalahhh...
About my kaki.. yerp! Sum of my fren ingat sakit kaki aku nih was fun..
Yerlaaa mana laa xfun nye bile almost berbulan2 aku mc n xkoje..
Eh helloo the way u ol cakap tu mcm nk je rasa how the pain was kan..
But i bet.. u will regret it once u had d pain!
Aku bukan suka suki nk mc...
Andd aky xupaya even fer driving my own car..
Pathetic isn't it?
Well kalo itu pon xcukop munasarawak..
Let me share wid u guys..
Apa korang rasa bila tengok orang g keje and lajuuuu jalan... tapi ko xberupaya utk jalan even 10m??
Apa lagi korang rasa bila tengok org epy g shopping n yg hanya ko mampu wass looking at them...
How it feels?
Dulo ko org yg sangat suka jalan sana sini and sekarangg ko hanya mampu duk atas wheel chair aje...
Hanya bergerak if ada org tolong drive.. uruskan u... how it feels??
If u think it was fun.. great...
But for me it's tiring .. and im such a loser...

Ko ingat aku xnak sehat??
Since aku sakit lagi u just named it...
Mana je org sebut pegi sana to cure the pain... aku gi... usaha n tawakal..
But lately.. aku da malas.. sbb aku more to putus asa..
Yerrlaa gi sana sini buttttt the pain still there!
Hurmmm ada yg mulot longkang  plak cakap im enjoying the holiday... yerrr saya memang menikmati coti ini...
Sangat menikmati... dengan hanya ruangan rumah menjadi santapan mata.. or be specific.. only bedroom... hmm how sweet sgt kan?
Unlike others i cant travel long distance..
Ujian tuhan kan? Redho jelaaa..
Actually lots of thingy i shud hv done since the clock is tickling... time is running outt..
Dalam sakit nih jugak aku paksa diri...
No more pain killer... sakit?? Definitely oi..
Tahsn keriyut muka jela...

Dalam donia nih mmg tahu akan ada je yg tak bekenan ngan kita...
Sumtimes orang yg kita sangka rapat n percaya adalah org yg sgt membencikan diri ini..
Yer gunting dalam lipatan...
But i dun mind lumrah hidup..
Tuhan nak bg kau..kauu.. dan kauuu rasa mcm ape yg aku rasa in a blink of eye je..
Tunggu jela.. aku xdoakan yg xbaik pada kau..
Tapiii.. cara kau tu mcm kau nak je sakit aku nih..
Sebab dok laaa caring bout my mc...
Hahaha.. xpela.. orang concern ye dak..?
Dalam beberapa hari lagi bebudak sukan nak pi sukna..
Hurmm gila kau tak terasa!
Seblom aku mc bila tgk depa training netball..
Teringin woiii nak join...
Serius rinduuuu nk jalan.. nk melompat..
Rinduuu rinduuu...
Aku da tatau n da lupa cmner rasa jalan yg sempurna...
Sebabnye asek rasa sakit je.. jemu ye.. penat!

Next nk bla bla bla wasss about fisio..
Aku da xnk gi fisio kat hospital manjung..
Whyyy?
Since aku masuk balik fisio kat sini aku leh bau sumthing fishy..
Staf dorang a bit berkira patient..
Saya fhm tekanan keja.. tapi put ur situation in our shoes..
Bila ko sakit and org buat layanan nak tanak je..
Rasa mcm nk ngamuk pon ada..
Before dis zai layan i..
She such a gud therapist.. why i saiid so..
Sebab dia explain details why u sakit camtu n wat are the solutions... treatment pon bagus..
Dari ujung kaki sampai bontuit letak ais...
Kalo xsurut jugak bengkak.. diurutnye plak...
Nice sangat till aku ditukarkan ke gym..
Back to my own therapist... a a yang dulo i said she was pwetty tuuu... we named her as S ye..
Ok S plak on the first day ganti baton dia mcm tetanya why aku dikembalikan kat dia..
She thot the staf da buat silap... tapi mmg requirement aku duk gym buat senaman kot..
Ok bila time treatment aku bitau which part aku sakit...
Dia angguk faham tapi bagi ice pack kat betis je..
Walhal aku bitau kat peha.. pergelangan kaki..
She ignored je.. haiii sabo jela...
Next visit pon sama.. even bila balik bukannye melegakan but tambah sakit..
No no no moreeeee nak gi dah.. fed up!

Banyak rungut ye?
Well nak buat cmne.. nak bercerita..
Kengkawan jauh...
So inila medium ku..
Jemu? Hahaha da nk bes da bebel...
Too late to close the blog booooo...
Untuk sapa yg terasa.. i dun giv a damn..
Kinda cruel.. tapi ko lagi evil sebab ko pandang rendah kat aku...
Btw. I miss my activity...
Seriously.. untuk yg kind hearted.. pls do pray fer my wellness..
Bunch of thnx...
Love,
B ♥♥♥

No comments:

Post a Comment