Tuesday, March 4, 2014

Musim APC

Hahahahaa ok bagi aku gelak dulu yeh!!
As usual.. bila da keje gomen ni.. sepanjang tahun tu ada musim terrrtentu!!
Macam kat opis aku nih awal tahun january till feb orang dok kesah kan key in hrmis..
Pehtu kecoh markah skt.. heeee
Bila masuk mac haaaa udah cite sal APC plak..
Apaaaa korang tatau apa tu APC?? Chaitttt..
Bikin malu daaaa.. anugerah perkhidmatan cemerlang leeee..
So bila masuk april sampai la bulan raya.. rilek ja..
Pas rayaaa udahhh pulun koje bagi capai skt...
Da masuk ujung taun haaa laaagi kelam kabut.. time nih selalu memacam kelam kabut!!
Opis kome camtu x? Opis aku cmtu hahhaha
So kira macam da terbiasa la ngan musim2 nih..
Hishhh aku baru nak jejak lima tahun as a gomen servant! Dah musan.. atee cmne ngan kome yang da khidmat 30-40tahun?
Fuhhh kagum!

Ok back to da story la..
Bila da nak apc ni.. kenkadang annoying gak..
Ada yg jenis suka meng tahniah kan org..
Perangai rope gini plisss leee.. nak gurau tu pun sila tau audience anda!!
Ada tu org yg mmg nakkk sgt mende tu.. bila kome tahniahkan dia.. ajenyeee lajuuuuu merasakan diri nye dapat.. maka akan timbul a hugeeee frustrated if xdapat.. penah anda bayangkan rasa itu??
Sooo lets gurau ngan orang yang leh trima gurauan anda..
Ada pulak jenis nyeee terlampau mengharap..
Adehhh ni cmner ye nak kabo..
Macam kat opis aku nih sepanjang tahun ada satu anugerah nih...
Employee of the month.. mender ni akan ada ikut sukuan tahun...
Tujuan mende ni ada pon amatlah positip..
Yakni nak encourage staff utk work smart..
Maka keje tu xde la bertangguh..
Tapiii tapiiii ada yg buat analisis.. ataupong telebey pandai.. kataaaaa...
Kalo ko dpt mende ni konpom arrr ko dpt apc!
LOL! lawak sadis kan?
Pd aku mende tu mcm platform nak bg ko penghargaan atas ur work hard or komitmen ko terhadap keje ko..
So plis jgn samakan apc ngan mende ni..
Dan plis bear in ur mind.. xsemestinye dpt mende ni konpom ko dpt apc...
Main point yg aku nk cakap adalah plisss jgn laaa berharap..
Andd ko pon tau kalo ko terlalu mengharap.. kalo xdapat.. apa kau rasa?? Againnnn a hugeee frustrated kan?

Haa ada la tu kata aku nih jeles sbb aku xdpt or xpenah dapat..
Hello kawan... oh yesss bohong laaa kalo memula masuk gomen aku xde semangat nak amik apc bagai nih..
Kita sbg manusia kita ada set goal dlm hidup kita nih..
Errr ko aku tatau laaa ada goal ke x.. hahahhaa
Butttt bila tgk markah skt aku for the first year.. ok still tinggi.. but xpe xdpt.. yelaa bdk baru.. konpom pon blom...
Plusss bila my mommy adviced me...
Apc ni kita kena tgk pd prestasi keje org but on the same time kena amik kira tahun yg depa da berkhidmat...
Seeeeee sejak tu aku dah xmenaruh harapan..
Aku just set goal aku nak maintain markah skt aku utk aku terbang ke bidang lain if ada rejki..
So mmg xjadi kuman laaaa pada aku mende ni..
Tapiiii it cross into my mind bilaaaa nama org yg dpt apc pon blom kua daaaaaa byk propa kua..
Hahahahaa the funny thingy adalah...
Ada yang da siap buat baju as if dapat apc.. hadoiiiii hazabedah laaa kalo xdapat..
Kalau dapat.. tahniah la..

Sy tatau adakah opis anda sama mcm opis saya?
Tapi yang peliknya.. adakah kita bekerja nih semata mata untuk mengejar apc itu?
Adakah tidak ikhlas dlm buat keje?
Aku mengaku.. bila buat keje aku yang memang task aku.. aku manyak senang ati..
Buttt bila kita kaver keje orang.. ada sedikit bad habit aku..
Selalu tangguh2 n malas nk buat.. yela kaver keje orang..
Hahahaha ngata aku bekira la tu...
Kihkihkihh deyyy tah laaa bila kat gomen ni suasana banyak beza...
Ko bagi muka.. ko la jadi balaci..
Tarokkk kat ko je... eh eh aku xcakap sal aku ye..
Aku tgk n dengar orang kata berdasarkan pengalaman hahahahahaa...

Okok back to da story.. macam aku bila tahun kedua.. bila tgk markah skt tinggi wowwww epy kot.. tapi aku xdpt apc pon.. xde deeeerr nak sentap bagai.. sebabnye kepuasan diri... ko buat keje n ko tau nilai markah ko...
Jujurnya tahun lepas aku xkesah markah aku pon.. if aku dapat 20% pon aku redho..
Yelaaaa aku taun lps sakit...
Keje yg aku buat pon cek repot je.. alaaahaii...
Tuu sbb ex boss aku pening nak bagi markah kot hahahhahaa..
But no worries bos.. i didnt take it to my deeply heart..
I know my own works n memang saya sakit..
Ok dahla.. banyak dah aku bebel...
Alaaaa mesti ada kata aku nih cm xsuka jeee keje gomen..
Wallahi aku suka.. a lottttt of benefit..
Cuma nye aku sedih...
Gomen xleh berubah.. sinonim kot ngan lembap...
Mungkin teori ghedor itu paserah kot?

Ok jgn mare mare.. semua cite di atas hanya sebagai satu pemerhatian sahaja.. kiranya ada yg makan cili terasa pedas... bawak2 la berubah..

Bukankah mengharapkan sesuatu yg tidak pasti itu adalah keje sia sia..
Sila pijak di bumi yang nyata..
Buat mereka yg dapat APC.. ehem ehemm tahniahhhhhhh!!
Jgn lupe blanja haaaaa hihihihii

Ok frens.. sapa terasa.. again so sorry! Sapa yg merasa... itu adalah rejeki mu!

Love
B ♥

No comments:

Post a Comment