Tuesday, March 13, 2012

KL yg suwit ;)

Bercakap tentang Kuala Lumpur.... what so fun kat sana kannnn... kalo utk org yg suka duit kuor.. yess! itulah tempat yang perlu dikunjungi.. aku nih terbabit ngan KL pon semenjak 2010... kalau tak, haremsss... u believe me... last time aku p KL pon masa ikot rombongan skola... dah beso nih masa tahun 2010 aku p.. serius gileee jalan pon sgt berubah apatah lagi bangunan.. *kagum* sangat maju KEy el ini...

kali nih nk bercerita tentang aktiviti hujung minggu di KL... FYI, aku mengikuti kusus setiap ujung minggu.. apa kususnya later on we talk and stori mori okkk... mcm biasa kalau mau p KL, aku prefer bertolak dari ipoh, sbb bukan apa senang masuk trus highway berbanding dari manjung.. jenuh kott lalu ikot jalan dalam... contoh, manjung-lekir-teluk intan-bidor-highway.. hoihhh sangat jauh okkk sekiranya ada lori beso2... al-maklum aku nih jenis yg bukan penyabar.... ada je ruang zassss kasi potong kekekekee.... 
bertolak sabtu lepas (10 mac) naik cik nona ku laaaa.. walaupon badan cik nona ada tersompek sedikit tapi aku totapp sayang ye.... kuo umah jam 10.30.. singgah RnR Simpang Pulai nak isi minyak n reload TnG lagi.. amik masa.. last kali bergerak sebetoinya jam 1120a.m.
Gigih laa drive keta sambil dgor Carta Suria.Fm..alaaa yg LO n HO tuuu.. layaannnn.. artis undangan Dato' David Arumugam Terima Kaseyyyy! mmg layan laaaa.. suweet aje permulaan ke KL.. cuaca pong ok, xpanas dan xujan.. sedang-sedang....
 SURIAAAAAAA di hatiku
sampai KL trus masuk kelas ye.. kali nih kelas kat UIA.. best! sebab parking susah nk dapat, walaupon UIA itu sgt besorrrrrr tapi parking nyee adeh adeh cipot *fakulti ICT la* masok blaja bla bla blaaa.. abis satu hari.... mende yg aku nk citer adalah afta class tuuuu ada mende yg sgt fun kami lakukan *kami?*
abes kelas lets tangkap gambo first!!!
 dari kiri, Edy, Duha, Amir and of coz yg blakang, gorjes ;)



 my bestie.. err kawan perempuan? aku kalo p blajaq mmg suka kawan ngan laki.. jrg gado la!

 kiri, wan, duha again and amir again

 skandal hujung minggu hahahaa
ada orang pakai kereta baruuuuuu

Settle hal bergambo di UIA.. zassss p makan.... bab makan nih yg aku suka sangat... duha kachak menyarankan ke Pak Ya Chinese Muslim Food.. area? ampang ajeee.. nice!!!

nak tahu apa kitorang balun?? definitely resipi baru!! Ketam Telur Asin ye.. bukan Telor MAsin kekekekee....

Memula kitorang da makan nasi goreng... tengok kiri kanan semua order mende alah tu... mmg xbley tahan nafsu... apa lagi... kita cuit waiter.. tanya sepinggan brapa... sekali RM 60++ ok.. makan ber3... jadi sorg kena bagi 20++

ok!! sett! kita order.. lama la jugakkkk tunggu order mungkin sbb dah xsabo kan kan kan.. dah mai daaaaa mau lihat.. zassssssss

ok, aku bagi skalik model yeee.. inilaaaa ketam telur asin!

ini dalam pinggan gorjes yee... kuah dia sangat marbeles!

sampai skrg duk terliuqq jaaaa tau tgk gambaq nih!!! atee... sedap wehhh.. ada le jugak google resipi masakan nih.. tapi ada bab telur asin merah sahaja dikukus... haaa tersangkut aku kat situ... yele.... cmana nak kukus yg merah aje kan?? ada sapa tau sila kabo yek!!

itu je GIS yang aku nk stori... overall KL sangat menyenangkan ati.... mungkin sbb org yg berada di sana sgt suweet *barangkali*

di Ipoh nih kebanyakkan nya adalah suami org maka... suweet itu sudeh kureng.. sebab it's not nice we touch others punye kan.. later on.. hak milik aku plak org kaco.. haaaa.. no no no.. kenott.... ok, again.. ending tatau mau ckp pe...

papehal mmg rekemen yu all dtg kat kedai pak ya nih.... sbb mmg marbeles... makanan dia.. for all dieters... sila lah lupakan diet korg kalo singgah sini.... 

*kalo xsilap pak ya nih penah masuk jjcm n sarapan TV3 hehehhee sila google yee kekeke

#sigorjesbanyakcakap

2 comments:

  1. wei lapo aku tengok wei sedap keee????? telioqqq.. nnti bawak kakak ye babe!!

    ReplyDelete
  2. harus nyah! sodappp sangat! bila kita p inovasi kita p makan nak?

    ReplyDelete