Monday, July 29, 2013

Shaza Homestay Seri Manjung

What so special??
Nothing at all!!
Kenapa??
Aku deal ngan owner..
Katanya umah tu disewakan..
Ok fine i move on cari umah lain..
Tetiba husband nye call after two days..
Katanye end of july org yg sewa tu move on..
Ok ada chance la nk guna kan utk ogos..
So kita bincang terms n condition..
Including how to pay..
At first he said he needs the deposit..
Ok laa definitely laaa kan..
I ok je as long as i giv u d depo.. u gimme d resit..
Tapiiiiii dia xde resit..
So husband dia known as shah nih kata...
"Xpela kak.. akak bayo pada hari nak masuk umh tu jela"..
Ok set dealll... senang oii..

Selepas beberapa bulan dan malam nih aku anta sms kat shah bedebah tuuu kengkonon nak peringatkan laaa..
U guess whatttt...
Dia say sorry.. umah tu da diberikan pada org lain..
Kalau korang nak buat apa??
Alasannya dia xde no aku..
Ehem fyi.. masa aku deal ng bini dia tanya sal umah tu n katanya da diberikan sewa... aku kan da move on cari homestay lain..
Si shah bedebah nih yg cari aku n offer homestay tu kat aku..
Konpom laaa dia ada no aku kan..
Nih skrg buat alasan xde nombor bagai..
Hoiiii memang panas...
Event minggu depan je..
Mana nak cari umah dlm masa singkat..
Ok urut dada...

Ehh tapikannn shah bedebah ni xadmit silap dia..
Dok la kata salah aku xkonpomkan..
Bullshit toii.. walhal dia yg bejanji bagai..
Aku ada ja simpan viber msg dia...
Siann aku tgk depa ni..
Nak bisnes homestay.. tapiii.. xreti..
Dahla tu.. kalo korang ada ternampak any signs of shaza homestay tu..
Xpayah la nk book bagai...
Masa book janji manis kalah weyyy gulaaaa..
Bila da dekat masa nk duduk..
Haprak!!!

Kalo shah bedebah ada baca ni..
Haa aku nak bitau la..
Ko suh aku sopan santun kan.. tapi nih hakak nak kau tu blaja lagi cara bisnes n jgn jd kaki penipu...
Xberkat dik..adik keee tah tah abang... kan da jahanam bisnes kau..
Ehhh siann kat kau...
Tapi apa kesah kann.. ko kan hebat...
Buku resit pong xde...
Jadikan iktibar...
No more shaza.. say no to them!

SAYONARA!

No comments:

Post a Comment