Friday, May 4, 2012

Gua Kandu, Copenhagen

hye alls~ assalamualaikum n slmt sejahtera :)
lama kan xhapdett...
ai duk dlm gua before this...
banyak stori...
p masok gua, ua itu nama kanduuuu
lokasi di copenhagen, Gopeng ye anak²...


best laaaa walaupong haru okkkk masuk gua!
kejadian terjadi pada 21 April 2012.... 
FYI...xtvt nih adalah xtvt kelab jabatan...
gigih la seawal jam 8 pagi mesti ada kat sana hehee...
sampai kat sana tgk kaum hawa ajee banyak...
layan gamba la...
aku xreti cite kalo xde gambo kekekeke

 sampai aje trus cari kameraman....haaa zasssss.. klik klik klik

 pose sana.. pose sini.. ayu sangat *cekcy*


 ok.. perhatikan joyah... keypohhhhh sebab blom ready heheee..
ini semua adalah sebelum ye kengkawan.. sebelum....
masa nih aku blom nampak apa halangan dan rintangan yang bakal dihadapi.. *pfftttt

 nama pong artis kannnn jadi semuaaaa kena tangkap gambo *walopon dipaksa muahahahaa
yang diberi penumbuk merupakan madu tak jadi...
ohh kenapa xjadi? sebab tak tahan mulotnya yg bopbop...
jenuh esok jadi maduuuuu *pk 44x kakakaka
nama ex-madu aii mariam... sedap bukan? tapi nama adik dia lagi glamor okkk...
yg duduk tersenyum kamben itu adalah kak rita razman ye...
haaaa kau senyum ye tata.... kau pon tak tau musibah apa akan jadi kannnn...
haishhh kalo la kita leh tgk future konpem² aku tak p kanduuuuuu...

 ok kau tgk betapa semangat nye aku...
otak dok pikir... santaiiii xadventure at all....
hahhaa aku leh senyum lagi...
semangat ngan lampu...sarong tangan...
kau tunggu nyahhhh.....

haaa ini baru nk memulakan pengembaraan geng!
baca dulu doa... moga segala perjalanan lancar...
FYI, pagi tuh ujan ye anak²...   
kau tgk aku baca doa pon leh senyum² lagi..
ajenyee xkhusyuk kekekekee....
yg kome nengok tu le sebahagian ahli geng pengembaraan....

  kalau anda pandai.. sila cari di mana aiiii...
yeeee tepat sekali.. yang berada nun jauh di atas sana....
gigih bukan? aku dok la ingat masuk gua nih mcm masuk theme park...
kira kau jalan sikit dah entrance...
tapi... kabi nehi kabiiii!!!!
kena jungle trekking yeeeee anak²...
kau taktau betapa mulot aku nih becok aje ngomel menyesal² nak masuk kanduuu
blom masuk gua dah kesal n patah balik..
aparaaa semangat lampu n sarung tgn pon lom guna kekekee

 ok ayu tak ?? muahahahhaa lenggok gitewwww
masa nih kalo xsilap aku dah 'selamat'....
selamat apa ye??
jatuhhhhhh.... katanya santai... aku pakai seport shoes laa...
hamikkkk jahanammmm da.. jap lagi nk p gali lubg kebumikan kasot itewww
gigih kan.. haaa nih baru guna sarong tangan....
nk patah balik takleh lagi sebab lampu xguna lagi...
*rugi 8hengget kalo xguna kakakkakaka
#kedekuit 

 haaaa gigih kau... dah sampai ke pintu gua...
jungle trekking tuh ada la lam stgh jam....
turun bukit naik bukit... trek lembap.. lagila pesta jatuh itu sgt best...
sampai aje kat pintu gua... haaa aku selebret kejayaan jungle trekking...
blom pape bdn udah calorrrr
xngape...kentalkan hati!
snap sana snap sini....
rasa puas sampai pintu gua...
tgk gaya gua mcm jalan aje.. xde pape yg xtreme.. lega nyah!
*hazabbbb selepas itu

 nengokleee masih di pintu masuk gua.... gembira ye kau kiss...
siap peace bagai... muahahhaha *gelak jahat

 
 masa masuk itu gua.. ada 2 laluan...
yg kurus bley terus ke depan dan yang gemuk sila panjat atas...
opocot kau!! panjat??? oooooohh keje panjat memanjat nih lama kot xbuat!
disebabkan diri tidak begitu kurus.. dan tidak begitu ringan.. maka naikla atas ikot laluan yang lebeh besar dan boleh memuatkan saiz aku....
haaa gambo yg kome nengok nih masa sampai kat tmpt komunis dlm gua tu....
time nih itu lampu aku sudeh pasang... 
patah balik? sapa nk teman?? T___T
aku cekalkan ati ikot the flow...
gorjes kan bini² komunis itu??
heeeeeeeeeeee

jgn pandang ku sebelah mata hanya kerna aku gemok...
gemok gemok pon aku boley ye panjat memender ini ...
walopon aku jenuh sumpah seranah diri yg gatai nk masok gua...
vangga ngan diri seniri ye...
mcm xpecaye je i ken do it!

 
 haaaa kau jgn xpecaya.. gorjes dah jadi belemuih....
masa nih letih kau jgn cakap....
perjalanan yg jap panjat jap turun...
curam belaka permukaan bumi dalam gua itu...
ishh ada sapa nk kat aku x walopon belemuih nih?
'Don, u still luv me kan?'
*fitammmmssss
 
 melepaskan penat bersama madu...
oh ya.. masa masuk lam gua nih.. 
aku terharu sgt ngan dorg nih...*geng kembara
sebab very take care of me...
kalau aku jatuh ada yg pegang...
especially kak suraya ibrahim...kak rita razman... 
selalu pesan baik baik kishhhh...
eee terharu okkkkkk

 ok yang pakei baju oren tu kak norzee.. very the awets mudaa...
kak nora tudung biru.... nampak je lemah lembut tapi.... xsangka very the kuat!!!
ohh yg tudung sama itu.. u all dah kenal bukan...
SIAPA????
ex-madu tomyam kekekee *konpom dia tgh jerit setannnnnnnnnnnn kalo dia baca nih
ampunn buk!

ini masa nak turun cenuram yg menghala kua dari gua.... 
gigih okkk abg saufi jaga step aku.. al-maklumm ratu jatuh yeeee....
semua duk jaga aku *terharu mak!! sob..sob...sob...
 
yeahhh berjaya kua..
ekskius muka ai...
tgh kramp kaki yek!
as always ex-madu, tomyam, kak nora n kak saribanon
 
 never givap!! hoyeahhhh!!
luv yu alls~




 bersama urusetia yang setia menemani :)
abg hisyam... awet muda duk seblah ai heeee ~
nih pas makan tgahari...next xtvt is mandi sungaiiiiii
weeee ~


 nak ke sungai itu haruslaaa naik lori... menjadi kenangan!
terasa bagai pendatang asing lalalala~
from left : kak emma, kak gee, gorjes, kak suraya, kak nora and kak wany :)
gorjes bukan kami? teee heee ^__^


 kau tgk lajuuuu aje aku melangkah...
dah xsaborrr nk trojun!!!


 masa nih duk rasa kenikmatan berendam.... hampir hanyut... kau tgk laa tak berenggang ok madu ai tuhh....


 mandi bersama madu² sekalian :)
 
 madu 3...
gorjes aje...
aksi manja yg bley letak dlm majalah mangga wakakaka...


 antara yang terlibat.....
gumbira dapat membersihkan badan dari debu gua :)


 kaum adam yang join heeee
sila abaikan kayu itu *xpasti apa motif kayu tu...


 abaikan aku jadi dugong terdampar....
yang pasti besttt!!!
tgk kome wat tanda cenggitu dah rope promote kopi janda kakakakaa


 masa untuk balikkkkkkkkk!!!! yeyyy naik lori lagiiiii :)


 errr... yuz konduktor koir di tengah hari yang terik?? 
azam tunjuk cara serangan balas??
dan yeop yg kool ngan peace :D


pulang.... selamat sampai... 
turun lori....
gigih ye...
ke mana sahaja ada ex madu...
jgn jemu la kome...
udah rase lawatan bersama madu² muahahhaaa

akhir kata... terlampau panjang bukan entri kali ini...
harap semua dapat melepaskan rindu heeee
walau badan sakit tapi gigih yeeeee menghabiskan xtvt ini...

oh ya sebeno nye pas balik sungai ada flying fox...
tapi al-maklum aku nih extra tang hips....
boley naik tapi akan menyebabkan badan luka...
so better not to try kan...
nanti bdn sakit.. apa pong xbleh!
yele... pas masuk kandu ai kena p KL...
balik KL..p pangkalan hulu...
ajenyeee travel aje!
naseb blom kawen.. kalo dah kawen esok...
'Don, u kena faham ai la...'
'yang penting beby sayang Don banyak²...'

boley?

ok, babai y'alls~

Love,
#sigorjeskakijalan

4 comments:

  1. I loikkkeee ur stori mori....best giler bila baca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terharu okkk bila ada org suka.. sob..sob.... glamer la pasnih...

      leh laaa turunkan autograf kekekkee *jgn terasa, i guro aje*

      Delete