Tuesday, January 14, 2014

Babymoon and final exam

Khamis lepas punye cite ni...
Inchik suami balik bercuti..
Semata-mata nak bawak binik nye ke KL..
untuk apa lagi kalo bukan exam..
Kalo nak diikutkan pelan asal.. aku je gi kl..
Drive snirii kata kauuu..
Tapi langit tak selalunye cerah.. kaki meruntun sakit...
Maka terrrpaksola cik abe tu tolongg..

Exam kali ni aku ada dua paper je..
Subjek quite tough.. why?
Jarang masuk klas..
Sejak sakit ni mmg perasan sangat..
Kelas tu tenggelam timbul je..
Gi kl ari kames dari ipoh..
Kalo xsilap tengahari rasanye..
Bagi tukang drebar tido dulo..
Dia sampai umah jam 4pagi..
Rehat pepuas sambil aku kemas barang nak exam..
Kemas beg baju...satu yang aku pasan kan..
Sejak da kawen ni.. aku lagi concern kain baju laki aku banding aku punye..
Kelam kabut pikir laki nak pakai baju apa.. suar apa.. cukup ke nanti..
Walhallll aku nye baju la kena pening..
Dorang lelaki ni simple jeee. Bawak suar satu.baju satu.. setel!
Macam aku ni.. baju lagi sua lagi.. tudung lagi.. anak anak dalam lagi haishhh!
At last aku xcukup bawak baju!! Syabbasss bettey!!

Tapi kali ni gi exam best sangat!
Sebabnye inchik suami menemani aku..
Semangat gilos kot.. tgh stdy tetibe sakit..
Dipicitnye kaki.. bila aku meragam ajak balik perak.. xtahan sakit.. duklaaa bagi semangat..
Aishhh best best.. ok.. paper start jumaat petang..
Fyi.. aku langsung xtahu menahu sal adr ni..
Kalo tahu pon mende basic je..
Tah laaa xminat kot subjek rope gini..
Tapi dalam ati mau dapat A!!
So tgk past year yg bff bagi..
Ok slowly fahamkan soklan n then xfhm je kita kasi kol sama itu cik loyer..
Duhhhh sebenanye subjek adr ni sonang je..
Haihhh sabo jela..
Mesti ada yg tetanya masa kat kl aku stay mana ye tak?
Aku xamik hotel mahal2 maklumla stay 4ari 3mlm..
Kalo dok kat hotel yg semalam 188rgt.. tidak ke kopak duit..
Aku cari bajet hotel je..
Purata rate dalam 80-90rgt semalam..
Okayla sebab makan lagi minyak lagi..
Kan?
Cite bab makan pulak.. ada satu kedai ni aku jumpe masa nak makan tgahari...
Area desa pandan.. itu restoran makanan padang..
Sebrnonye aku teringin nak makan asam pedas melaka.. sekalik totop daaaaa maka mari cari kedai lain..
Pusing punya pusing xde parking.. sekalik lalu depan restoran ni..
Ada pulokkk parking.. maka jgn banyak songeh..
Lets benti n makan! Kedai apa tu?
Restoran Sari Ratu!
Lokasinye senang je.. jumpa dunkin donut desa pandan? Sila toleh kiri.. korang nampak la kedai tu..

Tempat sangat cozy n bersih!
Lauk yg dipilih gulai kikil..sambal terung.. sambal ati..sambal ijau... rendang daging..
Okay la sodappp sungguh kikilnyaaaa...
Minum pulok teh botol n soda gumbira..
Memang kenyang la laki aku bg aku makan seblom jawap xm..
Pas makan trus zuuppp gi utm.. bukan apa aku xsehat sgt jadi nak berebut parking atas tu..
Ternyata rezki baby.. ada je parking...
Apa lagi turun keta lepak lobi n tengok sepibyas lalu soklan...
Cukop masa salam cium laki terus naik atas gi exam..
Dapat soklan trus tgk soklan pe laaa si abg afghan bagi..
Okay serius aku xfaham soklan2 nye..
Sal award la sal dispute la..
Okok tarik napasssssss...
Keep calm...
Ohhhhh dia nak iniii... nak ituuu..
Ok jawab.. pulun bagai...hahahaha
Pulun sangat! Naseb akta ada.. kalo x... toreh muka aku xkua darah derrr... pucat kot..
Setel jawab terus turun ajak laki blah..
Perot lapa.. maka moh makan..
Kali ni pilihan dkt setapak je.. dekat ng hotel..
Pilih otwc... makan paratha n laksa..
Balik tido rehat..
Sabtu yilek paper..
Nak ngadap ahad la plak...

Ahad paper kadaster..
Hhehehee nih lagi langsi..
Sebabnya aku g klas memang dlm keterpaksaan..
Xde kawan n buhsan...
Maka mari tanya budak2 klas apa hint kadaster..
Tanya sana.. tanya sini... ok dapat!
Serabut kapla otak duk pikir..
Mana satu nak baca..
Last skali aku gamble je..
Aku tgk skema jawapan yg lecturer bagi..
Aku selak seksyen 49..
Pehtu baca laaa basic sikit..
Ahad pagi xm memang muka aku agak tensi..
Bila tau carry mark ngam ngam lulus..
Oklaaaa dah lulus.. maka mari cari extra matks utk dpt C pon  da oke..
Mcm biasa.. plok salam cium laki dulo baru g exam..
Dapat soklan.. ya allahhh syukurrr!
Soklan wajib soklan test aritu!!ada 4soklan 40markah.. 10markah tiap satu..
Hahahahaa 3soklan leh jawab.. yang satu tu libatkan tangen la kos la sin laa so babaiiiii...
Tgk pulak soklan pilihan.. haaa ada soklan skema jawapan!
Apa lagi jawapppppppp!
Last soklan pasal maraan n munduran sungai..
Adehh memang kena la dgn apa aku baca..
Setel jawap.. cek balik.. ok anto..

Turun bawah.. ajak laki balik...lapo!
Ajak lepak kat wangsa walk..
Laki aku ngidam penang laksa kat georgetown white kopi tu..
Maka lets makan!!
Kul 11 da lepak makan okkkkk...
Org lain duk gigih xm lagi aku da enjoy..
Xkoser nak pikir..
Ada rejki ada la...
Satu je aku blaja dr pgalaman tu..
Jgn stdy dgn hafal.. kena stdy bg fhm..
Once ko fhm ko bley goreng..
Kalo hafal serius akan blank

Maka dgn itu abes la musim babymoon n xm kali nih..
Next sem open feb...
So nak rehat pepuas!!

Ok tu je nak stori..
Babaiiiii

B =)

No comments:

Post a Comment