Friday, May 10, 2013

Temuduga dan Tips!!

Hallluuuuuuu
Salam Jumaat!!!
Arinih celik mata tgk email..
Ceyyyyy macam org berbisnes je khennn..
Tgk email i is dapat temudugaaa.
Hhihi
Jawatan gomen.. pen.peg.tadbir..
Alaaa human resource kengkononnyee..
Adehh tokojuit juge..
Tah zaman bile nye application baru panggil nih..
Lambatttt benauuu haaa...

Kalo xsilap aku lerr aku isi spa federal nih sebaik je bes spm n dip...
Kiranye 2x isi utk post yg berbeza..
Laaaa nihhh bru dapat..
Jenuh tua oiii nak tunggu..
Alhamdulillah le jwtn skrg under state hanya buat aku tunggu setahun utk dipanggil interview..
Tapiiii sekali interview haaaaa xsampai 3bulan da dapat jwpn...
Ko dapat ke tak...
Ehh pgalaman korang gi interview.. cer bitau skets..
Senang ke susahh..
Macam aku kann banyaaakk peristiwa..
Kena perli.. kena hina..
Tapi i dun mind.. adat le..take is as experience..
Cuma one thingy aku xfhm panel temuduga nih kan as if ko perfectttt sangat!!
Pastu kalo ade calon yg bdn tomey cm aku nih...
MasyaAllahhh pandang slack nye macam kan aku makan beras kau..

Kolot kan...
Itula.. panel nih kena positif..
Jgn judge melalui luaran aje..
Kena tanya soklan.. ntest pengetahuan... baru la ko kua statement menusuk qolbu..
Nih belom pape udahhh bantai...

Tapi ade plak yg jenis gatal...
Kalo masok je bilik temuduga tu.. haaaa rasa diri nih dibogelkan...
Scannnn dari kapla sampai kaki oiiii...
Hebat.. tapi bila hadap situasi cenggini.. mula la masa sesi temuduga tu xselesa..
Kannn...

Nak bagi tips kat korang..
Kalo g temuduga yang pnting penampilan diri..
Sebab pe penampilan diri??? Sebab first impression tu penting..
Kalo ko datang ngan serabai.. aku pon xnk amik ko keje ngan aku...
Datang pakai cecantikkk.. shemarttt... n wangiiii..
Haaa kasi terpegun terkeduuu itu panel yaa!!
Second is confident level..
Kenapa ko mesti yakin???
Sebab bila ko yakin.. ko tipu panel pongg nampak macam real oiii...
Selain dari tu... muka ko bila ko yakin.. nurrr dia lain.. berseri seriii.. kalo ko xyakin..muka ko macam baru lepas jumpa hantu hihihiikk.
Pucat.. gigil and lesuuu...
Third tips ialah body language...
Main peranan nih....
Bila ko cakap tu.. bia tangan ko tergawang sikit...
Adaksn eye contact... body contact jgnnnn..
Udahh tak pepasal sex harassment...kihkihkih..

Nak tips lagi???
Nanti i buat seminar la plakkk..
Cukupla sampai situ..
Tips tu berdasarkan pengalaman aku..
Yang penting ko study la pengetahuan am and berkaitan post yg ko dapat tu..
Kalo x nanti kena tanya haaaaa gagappppp..
Xguna jugak ko ensem ke cun ke yakin ke...
Lebohhhhhhhh sebab bengong xto pape...keskeskes....
Eh ok.. bebel panjang dah..
Hehehe pada sapa yg bakal nak ditemuduga..
All the best n good luck!!

Moga kalian menghadapi hari ini dan hujung minggu yang hebat!!!
Salam!
Love..
B ♥♥♥

No comments:

Post a Comment